11 Ocak 2012 Çarşamba

Yeşil Çay Hadisesi

Son günlerde acayip bir şekilde yeşil çaya sardım ama iyi de ettim. Kendimi çok hafif hissediyorum. Ödemi aldığıyla ilgili söylenenler bana göre %100 doğru ki benim bünyeme azıcık tuz girse balon gibi şişiyorum. Tuzsuz da yapamam doğrusu. Tuzu hiç sevmem diyen varsa beri gelsin. :P


Araya kısa bir vikipedi bilgisi sıkıştıralım:
Yeşil çay, Camellia sinensis yapraklarından elde edilen çay. Aynı bitkiden elde edilen siyah çay için yapraklar yavaş yavaş kurutulur, yeşil çay ise yaprakların toplanır toplanmaz kavrulup hızla kurutulması ile elde edilir. Siyah çay kurutulurken oksijenle tepkimeye girer, yeşil çayın ise tepkimeye girmesine izin verilmez. Her iki çayda da kafein bulunmaktadır, ancak yeşil çaydaki kafein oranı daha düşüktür. Siyah çayın da, yeşil çayın da antioksidan özellikleri vardır, ancak daha az işlem gördüğü için yeşil çaydaki antioksidan miktarı daha fazladır.

Ben yeşil çay tarifini biraz genişlettim. Çayımı demlerken içine küçük bir parça çubuk tarçın, bir dilim zencefil ve küçük bir karanfil parçası atıyorum. Baharatçılarda ve marketlerde rahatlıkla bulunabilecek şeyler.

Zencefil

Sevgili Japon bilim adamlarımız günde en az 1, en fazla 5 fincan içilmesi gerektiğini söylüyor. Ben 2 fincan içiyorum. Etraftaki insanlar "Aaa! 2 çay fincanından fazla içmek zararlıymış, içme." gibisinden şeyler söylese de pek inandırıcı gelmedi bana doğrusu. Neticede Türk milleti olarak siyah çayı günde on bardak içiyoruz. :D
Yanisi ben yeşil çayı severek içiyorum ama dediğim gibi poşet çaydansa yaprak şeklinde alıp harmanlamanız daha güzel olacaktır. Ha bir de tv'den aldığım bir bilgiyi paylaşayım. Çay yapraklarını kaynar suyun üzerine atıp demlemek, yaprağın üzerinde sıcak suyu dökmekten çok daha iyiymiş. Ben "Ne farkı var?" dedim ama varmış. Bir bildikleri vardır elbet. Neyse ben çayımı içip yatayım.
İyi geceler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder