9 Ocak 2013 Çarşamba

Guzaarish


Dikkat Spoiler İçerebilir!

İki hafta oldu ya da olmadı bu filmi izleyeli. Şöyle güzel bir film izlemek istiyorum dedim anneme. "Guzaarish"i izle dedi. (İşte böyle bir anam var. :P) Çok etkilendim, çok hoşuma gitti ve beğendim. Kaç zamandır gözüm  yaşarmıyordu, birkaç damla döktüm, rahatladım. Şöyle gördüğüm bir şeye yaydıra yaydıra gülmüyordum, güldüm rahatladım.
Bir Sanjay Leela Bhansali filmi. Daha önce Hint filmi izlemişseniz bu isme de aşinasınızdır. Black ve Devdas gibi iki başyapıta imza atmıştı. Guzaarish belki onlar gibi bir başyapıt değil ama gerek oyunculuk gerek çekim teknikleriyle ben başkayım diyor.


Filmi çekici iki başrol oyuncusu Hritrik Roshan ve Aishwarya Rai. İkisi de tabir-i caizse döktürmüş. Karakterlerine mükemmel bürünmüşler. Aishwarya Rai 40'larına yaklaşmış olsa da dudak ısırtan bir güzelliğe sahip. Aynı zamanda bu enfes güzelliğinin gözümüze gözümüze sokulduğu son filmlerden biri. Maalesef yakın zamanda doğum yapan Aishwarya doğum kilolarını atamadığından içler acısı bir durumda. Dünya güzeli de olsanız, oyuncuysanız kilolarınız en büyük düşmanınız. Umarım en kısa zamanda fazla kilolarını atar.


Filmin konusu bol ödüllü film "Mar Adentro" yani "İçimdeki Deniz" filminin aynısı. Yani tüm vücudu felç olan bir adamın ötenazi olmak için verdiği hukuk savaşı. İçimdeki Deniz'i 3 günde izleyip bitirebilmiştim. Bu filmi bir oturuşta izledim. Konu aynı olmasına rağmen iki film oldukça farklı. Birincisi ağır bir sanat filmi. O filmi izleyebilmek için psikolojinizi 1 hafta önceden hazırlamanız lazım yoksa benim gibi 3 oturumda bitiremezsiniz. Adamın içinde bulunduğu ruh halini yansıtırken yönetmen o kadar başarılı olmuş ki kendimi aynı o adam gibi hissettim. Neredeyse ötenazi isteyecektim.
Fakat Guzaarish'teki karakter yaşadığı zor hayata rağmen o kadar hayat dolu ki. Etrafındaki karakterlerle uyumu mükemmel. Bazı hareketleri aşırıya kaçsa da bu da karakterin içinde bulunduğu ruh halinin bir uzantısı. Filme bana göre en başkalık katansa Sanjay Leela filmine yakışır görsellikteki sahneler.
Özetle bazen güldürüp bazen duygulandıran hoş bir film. 2 saatlik optimal süresiyle de künefe peyniri gibi sünmeyip tadında bitiyor.

Yazımı filmin en etkileyici sahnelerinden biriyle bitiriyorum. Kulaklarınızı ve gözlerinizi iyi açın. :)




Merak edenler için Aishwarya'nın kilolu hali.

2 yorum:

  1. Icimdeki Deniz'i izlemistim, ona benzer ikinci bir filmi izlemeyi kaldirabilir miyim bilmiyorum. Yukledigin video da cok cazip geldi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle ama konu itibariyle benziyor ama işleyiş bakımından alakası yok. Video da kanıtımdır. :P İzle yani korkmadan ;)

      Sil